15 Nisan 2008

Zico



Arthur Antunes Coimbra..Bildiğimiz Zico yani. Futbolculuğunu canlı gözlerle seyredemedim ama TRT sağolsun nostalji kuşağında seyrettirdi. İnternet iyiden iyiye ayağa düşünce youtube sağolsun yetişti imdadımıza. Futbolculuğunu tartışmak sanırım pek yersiz bir olay olacak. Teknik direktör olarak fazlaca tartışıldı, tartışılmaya devam edilecek de. İlk geldiği zamanlar kafasında soru işareti olanların başındaydım. Scolari ile anlaşıldı haftaya geliyor, on gün sonra geliyor derken bi baktık zico çıkagelmiş stadda poz veriyor ayağında topla. Geldiği zamanlar japon sitelerinden de takip edemiyorduk, ne yapmış, neler etmiş. Japoncayı karikatür zanneden bendeniz doğal olarak takip edemiyordum. Birkaç ingilizce metin bulabilmiştim ancak. Japonlar zico'nun eleştirilerden çok fazlaca etkilendiğini, kendisini bu anlamda değiştirdiğini yazmışlardı. Kısmen de böyle oldu Fenerbahçe başındayken. Çift forvet denedi, farklı farklı şeyler oynatmayı denedi. En son tek forvetli sisteme karar verdi, ardından hergün yaptıklarının üzerine birşeyler koyarak ilerlemeye devam etti. Eleştiriler olumlu oldukça gözönüne alıyorum diyecek kadar farklı bir insandı. Bu dakikadan sonra eleştirilmem eleştiririm diyenlere inat bizi şaşırttıkça şaşırtıyordu. Sporcu kişiliği bir yana, beyefendi tavırları, ortamı germeyen konuşmaları, alçak gönüllü hareketleri kendine hayran bıraktıracak sebeplerden sadece birkaçı. Oynadığı dönemin en iyi futbolcusu olan adama kalkıp da "sen futboldan anlamıyorsun" demek ne kadar saçma ise ziconun bu eleştirlere karşı sessiz kalması bir o kadar takdir edilecek noktadır. Fenerbahçe'nin zico ile anlaşması bilinçli bir hareket miydi bilemiyorum ama son zamanlardaki en faydalı hareketlerden biri oldu. Takım üzerindeki baskıyı azaltacak tecrübeye sahip, takım üzerine egemenlik kurabilecek kadar otoriter, alex'in manevi babam diyebileceği kadar sevecen bir insan. Uzun zamandan beri bir teknik adamla sözleşmenin uzatılmasını bu kadar fazla istiyorum. Her daim sakinliğini koruyabilen, sahip olduğu kariyere rağmen alçakgönüllüğünü bir an olsun bırakmayan, takıma örnek olabilecek bir adama sahip olmak her zaman elde edilebilecek birşey değil sanırım. Arsene Wenger de arsenale Japonya üzerinden gelmişti. Acaba diyorum bir Arsene Wengerimiz olabilir mi?

Bu poz geçen sene yapılan elit teknik direktörler toplantısından. Jose Mourinho yaklaşıp Zico'ya hayran olduğunu söylüyor ve odasında Zico fotoğraflarının asılı durduğunu söylüyor. Bu vesileyle kendisiyle foto çektirip odaya asacağını belirtiyor. Joe Cole ise Zico hayranı olduğunu gizlememiş, Zico benim kahramın diyerek, İstanbul'da kendisiyle tanışma fırsatı yakaladığı için çok heyecanlı olduğunu söylemişti. Böyle bir teknik adamı elde tutmak çok kritik bir dönüm noktası olacak Fenerbahçe için.

2 yorum:

Donnie Brasco dedi ki...

geldiğinde Aziz Yıldırımın başkanlığının en büyük kumarıydı
ama şimdi Fenerin en başarılı hocası durumunda
bana kalırsa beş yıllık sözleşme imzalanmalı hemen

muhder dedi ki...

ziconin beş yılı kabul edeceğini zannetmiyorum nedense.